find your iD

 

Estée Lauder Companies gaf ons de opdracht om het innovatieve product, Clinique iD, te lanceren voor het personeel van Ici Paris XL België, Douglas Nederland en een honderdtal Belgische en Nederlandse influencers. We organiseerden 4 launch party’s op 2 weken tijd, op 2 verschillende locaties; één in Antwerpen en één in Amsterdam. 

 
 

Clinique iD is een hydraterende gizichtscrème die gepersonaliseerd kan worden per huidtype en per huidprobleem. Aan de hand van 3 basis moisturisers en 5 cartridges, in 5 verschillende kleuren, kunnen er in totaal 15 producten samengesteld worden. 

 
 
20180124_Clinique_factorie_MathiasHannes_048.jpg
 
 

Het thema van de campagne en de launchparty’s was ‘Find My iD’ en focuste op customization & personalisation. We namen de genodigden mee op ontdekkingsreis doorheen verschillende kleurrijke ruimtes waar ze kennis konden maken met de verschillende cartridges. Een gepersonaliseerd paspoort en fleurige stewardessen leidden hen op weg.  

 
20180124_factorie_Clinique_Amsterdam_MathiasHannes_0032.jpg
20180124_factorie_Clinique_Amsterdam_MathiasHannes_0077.jpg
 

Elke ruimte kreeg de kleur van één cartridge. Weelderige blauwe bloemenwolken, een raster van groene neon verlichting, oranje paradijsvogels, een overvloed aan witte schapenvellen en paarse glittergordijnen, did the job!  Zelfs de drankjes, het eten en de playlists met achtergrondmuziek linkten met de kleur.

 
 
20180124_Clinique_factorie_MathiasHannes_046.jpg
20180124_Clinique_factorie_MathiasHannes_308.jpg
 
 

Per ruimte kon je, naast het ontdekken van de cartridges, ook jezelf ontdekken door middel van o.a. een workshop zelfportret tekenen, een gepersonaliseerde gaming app, een face scan door Clinique professionals,… 

We bekennen kleur, het was geweldig! 

 
 
20180124_Clinique_factorie_MathiasHannes_101.jpg
 
 
20180124_Clinique_factorie_MathiasHannes_227.jpg